Egil Henriksen

Egil Henriksen døde  20. august, 80 år gammel.Han vokste opp på Bislett og etter framhaldskole og noen småjobber ble det læretid på Aker mek verksted.

Egil fulgte i sine fars fotspor og dro til sjøs hvor han jobbet som maskinist, her traff han sin Bjørg og da deres datter Britt kom til verden var det slutt på sjølivet. De siste 30 årene i som yrkesaktiv var han maskinmester i Tine meierier.

Egil ble medlem av Oslo Sjømannsforening i 2002. Fra første dag var aktivt i alle foreningens gjøremål og da spesielt et glødende engasjement for foreningens dugnadsarbeid. Fra 2005 til 2009 satt han som styremedlem i foreningen og nestformann fra 2009 til 2011. I 2013 ble han på nytt valgt til nestformann. Egil var fra 2015 æresmedlem i Oslo Sjømannsforening.

Egil var åpen om sykdommen og la aldri skjul på at hans tid på jorden snart var over. Dagen før han døde var han som vanlig på Steamens «onsdagstreff» der han tok et farvel med gjengen.

Vi som kjente Egil vil huske han som en kunnskapsrik og hjelpsom person som alltid var klar til å hjelpe og gi gode råd når det var nødvendig. Vi vil også huske han som en kraftfull stemme ved allsangen under våre middager i foreningen. Det føles ikke vanskelig og beskrive Egil som person og medmenneske han var rett og slett HEL VED.Han vil bli dypt savnet i Oslo Sjømannsforening.

Ivar Olsen

Arne Bjørnerud