Selskapslokalene

SE EGEN HJEMSIDE:

Tradisjonsrike selskapslokaler med sentral
beliggenhet nær Oslo sentrum, kun 3 minutters
gange fra Nationaltheatret stasjon (tog og bane).
Selskapslokalenes kjøkken har godt renommé.

Restauratør Aziz Hafs,
Telefon nr: 456 03 426
E-post: info@sjomannsforening.no
Adresse: Kronprinsensgate 1, 0251 Oslo
(ved Utenriksdepartementet)

Selskapslokalene har siden 1927 opparbeidet seg et renommé som et ypperlig sted for alle typer selskap, konferanser og kurs. Uten problem kan det arrangeres selskaper med 120 gjester i et hyggelig maritimt miljø. Her er gamle ærverdige lokaler med skipsmodeller, malerier og maritime klenodier som danner en spesiell ramme rundt ethvert arrangement.

Et førsteklasses kjøkken kan servere ekte sjømannskost eller det som kunden selv måtte ønske – det være seg middager, buffétarrangementer, smørbrødlunsj m.v.

Selskapslokalene, som rommer stor festsal, salonger med bar, bysse, pantry, garderobe og toiletter. Festsalen er utsmykket med skipsmodeller og malerier av Kong Haakon, Kong Olav og Kong Harald.

Oslo Sjømannsforening arrangerer middag en gang per måned (kun medlemmer). Menyen er varierende med skipskost, torsk og lutefisk. Medlemsmøter med foredrag arrangeres flere ganger i året og middag i oktober hvor du kan ta med en gjest er andre populære tilstelninger. 17. mai er det fra kl. 11:00 “open house” i Oslo Sjømannsforening, og mange av foreningens medlemmer finner veien dit med familie og gjester for smørbrød og forfriskninger.